Witam, chciałem odzyskać moje skradzione konto battlenet, wysłałem do blizzarda wszelkie informacje zdjęcia dowodu tożsamości i myślę ze wszystko jest ok, ale dostałem od nich taka odpowiedz, nie za bardzo rozumiem o co im chodzi, może ktoś już miał podobna sytuacje i by mnie pokierował, miedzy innymi nie rozumiem do końca punktu trzeciego w What's Next.
Greetings!
To understand better what happened to your account, please read carefully what follows:
- What has happened?
1. Your Battle.net account has become compromised
2. 2. Your e-mail account has become compromised
3. 3. Your Battle.net secret question and answer have become compromised
4. 4. Your computer has been infected with a key logger or Trojan virus, or you have visited a scam website or replied to a scam e-mail where you gave your account details
As a result of this, I have temporarily suspended your World of Warcraft account, and disabled your current secret question and answer as a security precaution.
- What’s next?
1. For us to change your current Battle.net account name, we’ll need you to create a new Battle.net account under a new e-mail address at <LINK
2. 2. Secondly, you should nominate a new secret question and answer from the list below.
3. 3. Finally, please make a new support ticket with your newly created Battle.net account, and provide the following information in a text document (.TXT file, e.g. Notepad file) as an attachment:
- Battle.net Account Name: The current account name (email address) you are using to login.
- - NEW secret question and answer
- - Name: The full name that the account was created with.
- - Confirmation that you agree to have your original Battle.net account e-mail changed to that of your newly created Battle.net account (your newly created account will be disabled as a result).
The list of available secret questions is:
- First elementary school I attended?
- - The high school I graduated from?
- - Mother’s city of birth?
- - Father’s city of birth?
- - Your city of birth?
- - Name of your first pet?
- - Best friend in high school?
- - Model of your first car?
- - Your favorite sports team?
- - Your first employer (company name)?
The answer to the question does not necessarily have to be the right one, but can be an answer that only you will know.
For security reasons, we ask that you do not write your new secret question/answer and your account details in the main body of your reply.
Once we have received this information, we will be able to process your account further.
While we’re processing your ticket, you should follow the Security Checklist on our Account Security Site, which can be found at:
<LINK
For more information about this topic, you can also visit our Blizzard Customer Support Videos:
<LINK
and choose the video:
“WoW - What to do after being hacked”
Please note that interactive guides are available in English but subtitles for other languages can be activated by clicking on the “CC” button below the video.
Regards,
Lemilkavae
English Game Master Team
Blizzard Europe
|
|
My przypadkiem nie mamy Polskiego supportu do rozwiązywania takich właśnie spraw?
|
|
Jak napisałem po polsku to czekałem na odpowiedz 5 dni...., wiec postanowiłem napisać w języku angielskim i po godzinie dostałem odpowiedz.
|
|
Nie wiem, czy tutaj jest zależność, bo jak ostatnio pisałam ticket z przyzwyczajenia po angielsku, to odpowiedź dostałam po polsku (i to dość szybko). |
|
Ok, generalnie twierdzą, że Twoje konto zostało na tyle zhackowane, że nie mogą go przywrócić, wiec będziesz miał nowe. Zakładam, że przeniosą Ci wszystkie licencje na nowe konto, dlatego wymagaja od Ciebie kilku rzeczy:
Poza standardem czyli scan kompa i zmiana hasła na mailu, który masz powiązany z battle.netem: 1. założą Ci nowe konto 2. musisz wybrać nowe sekretne pytanie z listy i odpowiedź 3. na nowym koncie masz wypełnić nowy ticket i załączyć w formie pliku tekstowego do niego następujące dane: - adres email, którego używasz do logowania - nowe sekretne pytanie i odpowiedź - pełne imię i nazwisko, które powiązałeś z kontem - potwierdzenie, że zgadzasz się aby oryginalny email battle.net został zmieniony na nowy. powyższe rzeczy maja być w pliku załączonym do ticketa, a nie w samej wiadomosci. |