Dwojako można na to patrzeć - jeśli bierzemy pod uwagę ogół gier MMO to są gry mającej więcej aktywnych kont niż WoW, jeśli natomiast sam gatunek MMORPG to tak, WoW wygrywaPatrząc, nie patrząc gra chyba ustanowiła rekord online w MMO bo wszystkie serwery status Locked i kolejki 2-4k osób.
Taki dumny z tej gry!
Rekord w MMO to już dawno ustaliła, przecież chyba żadna gra nigdy nawet nie zbliżyła się do liczy AKTYWNYCH graczy WoW'a.
|
|
Nie wiem czy w chwili obecnej nie przebija gry która w nazwie sama się wyśmiewa (lol). Od 2006 roku nie widziałem takiej nawałnicy graczy.
SzopenPogo (YouTube)
For the Alliance! |
|
Ale lol to MMO a nie MMORPG.
Dążący do nieskończoności rozmarzony realista, konsekwentnie zmierzający do celu
|
|
Na chwilę obecną ilvl 622 przetankowałem wszystki HC Dungo i jak mi się gra... Ano gra mi się wyśmienicie, Necrotic Plague taki doskonały talent a) automatycznie podnosi addy przeskakując między nimi b) w przypadku gdy obok siebie są co najmniej dwa cele w kombinacji z Plague Leech dostajemy darmowe 2 Death Runy (=Death Strike) - zdejmujemy Leechem NP z jednego moba, sekundę później wskakuje na niego stack NP z drugiego moba :D c) w końcu RP generuje się dostatecznie szybko... czasem nawet za szybko WoDowe Dungi dają mnóstwo okazji do wykorzystania Rune Tapa - to mi się strasznie podoba Co do innych talentów Defile - w sumie niby użyteczne, nie jako podbierajka addów, ale malutki defensywny CD - problem w tym, że nawet z własnością defensywną jest gorszy niż Necrotic Plague - 10% defensywki czyni go gorszym od Bone Shielda, a w kwestii podbierania addów rosnące pole rażenia i tak ustępuje przeskakującym automatycznie po wszystkim stackom NP Breath of Sindragossa - imo kompletna porażka, teoretycznie można to wykorzystać w kombinacji z Vampiric Blood aby otrzymać z tego bardzo ładnego heala + defensywkę magiczną ale... no właśnie magiczną - po nerfach heal leci tylko z obrażeń magicznych od wrogów, a w PVE rzadko kiedy idzie spotkać coś co wali magią cały czas - talent raczej do zabawy w PVP, poza tym 2 minuty CD i niebotyczny koszt RP... meh |
|
Dodatek sam w sobie jest świetny !
Teraz tylko musimy poczekać aż serwery będą on-line i może sobie znowu pogramy xD Ja osobiście nie jestem zły na Blizzarda , jestem po prostu rozczarowany tym co się dzieje od czasu premiery . |
|
Ludku drogi, a jak tam z trudnością hc dungeonów na Warlordsach? Bo ja słyszałem, że podobno poziom trudności podobny do Pandarii.
|
|
Ja tam mowie jedno jeszcze poczekać z 4 dni i będzie spokojnie :)
|
|
Niby powiększyli cap na serwerach, a BL dalej FULL (w kolejce byłem od 600 miejsca).
Z tego co czytałem informacje, to mieli dodać nowy sprzęt i ustawić "fazowany" świat dla wszystkich lokacji i ma to odciążyć serwery i bardzo większych limit osób online. I podobno jest już hot-fix na Character not found. |
|
Same z siebie trudne nie są, jedyne wipy jakie miałem wynikały z faktu ludzi nie rozumiejących taktyki niż z tego, że boss za mocno uderzał - imo coś pomiędzy Cata, a MoPem w kwestii trudności. Naprawdę mało bossów ma na HC jakąś dodatkową mechanikę w stosunku do normala. W kwestii trudności podzieliłbym osobiście HC na: Nawet trudnawe - Grimrail Depot, Iron Docks, Skyreach Średnio-trudnawe - Everbloom, UBRS Banalne - Bloodmaul Slag Mines, Auchindoun, Shadowmoon Burial Grounds Skyreach moim ulubionym dungiem obecnie. |
|
W innych grach kolejki były po 12 h np archeage, launch lotra.I nikt nie płakał, dziwnie wymagania macie co do wowa, parę godzin kolejki + lagi w pierwszym dniu i ściany płaczu.
|
|
Przeciążenia są takie, ze teraz trudno się w ogóle zalogować do klienta Battle.net, a co dopiero wejść do gry :D
Masakra, szkoda, że musiałem się wylogować, a miałem miejsce przed jedenastą :C @Ludek No to szkoda, bardzo szkoda. Wygląda na to, że jedynym wyzwaniem będą challenge mody. |
|
Ale zdajesz sobie sprawę, że WoD to nie start nowego IP tylko kolejny dodatek gry od firmy która robi to co robi ładnych 10 lat, ludzie spodziewali się czegoś więcej tym bardziej, że przy premierze MoP'a sytuacja wyglądała znacznie lepiej.
Dążący do nieskończoności rozmarzony realista, konsekwentnie zmierzający do celu
|
|
Tu jest dobry artykuł o tym wszystkim LINK
|
|
Moim zdaniem Blizza przerosła popularność dodatku. Można jeszcze dodać, że chyba dział marketingu nie dogadał się z działem serwerowym i mamy gotowe problemy. Na reklamę wydano miliony i przez to dużo ludzi chce grać.
Co do kolejek to boli to strasznie (jeszcze bardziej, że to mój pierwszy start dodatku), ale jak uda się wejść to jestem strasznie nabuzowany. I tak wczoraj czekałem ok 7h na wejście. Dodam jeszcze, że praktycznie każdy serwer medium (przed wod) teraz jest full z ogromnymi kolejkami. To można uznać jako wyznacznik popularności gry. |
|
Blizzarda raczej przerosło to, że serwery Garnizonów nie są przystosowane do obsłużenia właściwiej populacji gry, która będzie tam faktycznie coś robić... tak to już jest gdy nie ma open bety by zrobić strestesty Zdajesz sobie sprawę, że jest to spowodowane nie tyle tym, że "oh dodatek popularny, tyle ludzi wróciło", tylko faktem, że Blizz obniżył maksymalną dopuszczalną ilość graczy na serwer co by zredukować lagi... stąd też nagle populacje skoczyły do góry... lagów to to nie zredukowało, za to wydłużyło kolejki :D |