WoWCenter.pl
Ploza zdobył Warhide Bindings.     
SpiacySzaman zabił Shade of Xavius (Heroic Darkheart Thicket) po raz 10.     
perseusz spełnił kryterium Obtain 300 mounts osiągnięcia Lord of the Reins.     
Textio zdobył Brulstone Pendant.     
Jazz zabił Viz'aduum the Watcher (Return to Karazhan) po raz 2.     
MakaO zdobył Ley Dragoon's Spaulders.     
DellUser zabił Wrath of Azshara (Mythic Eye of Azshara) po raz 98.     
ToroukMakto zdobył osiągnięcie Use the Force(s).     
Watus zdobył Ancient Nightborne Tome.     
Deathwing spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Tooly zdobył osiągnięcie Improving on History.     
Lilija zabił High Botanist Tel'arn (Raid Finder Nighthold) po raz 1.     
Ishar spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Tomia zabił Archimonde (Mythic Hellfire Citadel) po raz 1.     
Alexy1223 zabił Cordana Felsong (Mythic Vault of the Wardens) po raz 30.     
Vantu zdobył osiągnięcie Jack of All Trades.     
EjPii zdobył Glory Seeker's Helm.     

Dwarf

Krasnoludy

Śmiałe i odważne krasnoludy są starożytną rasą wywodzącą się z earthen – istot z żywego kamienia, stworzonych przez tytanów, gdy świat był jeszcze młody. W wyniku dziwnej choroby zwanej klątwą ciała, przodkowie krasnoludów przeszli przemianę, która zamieniła ich kamienne korpusy w miękką skórę. Ostatecznie, istoty te, zbudowane z tkanek i krwi, nazwały siebie krasnoludami i wyrzeźbiły potężne miasto Ironforge w śnieżnych szczytach Khaz Modan.

Przez wiele stuleci trzy krasnoludzkie klany – Bronzebeard, Wildhammer i Dark Iron – żyły zjednoczone w Ironforge, pod mądrym przywództwem Wysokiego Króla Modimusa Anvilmara. Kiedy Modimus odszedł, umierając ze starości, powstały napięcia między klanami i wybuchła wojna o kontrolę nad miastem. Tak zaczęła się Wojna Trzech Młotów, brutalny konflikt, który trwał przez wiele lat, i w czasie którego klan Bronzebeard wygrał wyłączność posiadania Ironforge i wypędził swych rywali. Wojna spowodowała zerwanie kontaktów pomiędzy klanami i każdy z nich obrał indywidualną drogę ku przeznaczeniu.

Cechy rasowe Krasnoludów

StoneformKamienna forma Krasnoludy mogą na pewien czas zamienić się w żywy kamień, neutralizując trucizny, choroby i krwawienie z ran oraz dodaj naturalny pancerz.
Frost ResistanceOdporność na lód Krasnoludy Ironforge posiadają naturalną odporność na magię lodu.
ExplorerOdkrywca Krasnoludy otrzymują bonus do archeologii i są w stanie prowadzić poszukiwania szybciej niż inne rasy.
Gun and mace specializationSpecjalizacja w broni palnej i buławach Strzelcy krasnoludów są słynni ze swych umiejętności, a sympatia do młotów czyni z krasnoludów śmiercionośnych dzierżycieli buław.

Gdy Horda orków przeprowadziła inwazję na Azeroth, krasnoludy Ironforge oferowały dołączenie do Wielkiego Przymierza. Władane przez Króla Magniego Bronzebearda odporni mieszkańcy miasta stali się podporą sił Przymierza, pomagając zapewnić zwycięstwo za zwycięstwem w walce z orkami. Mimo upływu czasu, krasnoludy Ironforge nadal stanowią nieocenioną część Przymierza.

Film wprowadzjący

Poza odnajdywaniem się w perspektywie walki, krasnoludy od dawna są zainteresowane odkryciem prawdy na temat swej przeszłości. Dzięki wysiłkom krasnoludzkich archeologów rozsianych po całym świecie nauczono się wiele o początkach rasy i klątwie ciała, która dotknęła earthen. Jednakże wciąż pozostaje wiele nierozwiązanych tajemnic i krasnoludy wciąż prowadzą wykopy w antycznych lokacjach Azerothu w poszukiwaniu odpowiedzi.

Niedawno, zrządzenie losu przyciągnęło rywalizujące klany do Ironforge, po tym jak spędziły stulecia z dala od siebie…

Kiedy dziwne katastrofy naturalne zaczęły nawiedzać Azeroth tuż przed przyjściem Kataklizmu, terytoria krasnoludów nie zostały oszczędzone w czasie zgubnych wstrząsów. Przez tereny otaczające Ironforge przetoczyła się seria brutalnych trzęsień ziemi, zamieniających osiedla w sterty gruzów i zabierając życie wielu niewinnych krasnoludów. Aby zdobyć odpowiedzi na temat problematycznego stanu świata, Król Magni altruistycznie poddał się mistycznemu rytuałowi obcowania z ziemią. Archaiczna ceremonia przyniosła jednak nieoczekiwany efekt: Magni zamienił się w diament i złączył z głębinami Ironforge.

Wobec zaistniałego braku władzy, oziębła córka Magniego, Moira, która wżeniła się w pogardzany klan Dark Iron, przywłaszczyła sobie tron Ironforge i zamknęła miasto. Gdyby nie interwencja Króla Stormwind, Variana Wrynna, i jego syna, Księcia Anduina, jej zuchwałe postępowanie mogło doprowadzić do wybuchu kolejnej wojny domowej. Pod przewodnictwem Variana kontrola nad Ironforge została równo rozdzielona pomiędzy klany Bronzebeard, Wildhammer i Dark Iron za sprawą Rady Trzech Młodów. Z powodu rozgoryczenia i uprzedzeń, które jątrzą się pomiędzy klanami, umiejętność rządzenia rady jako jedności pozostaje niepewna.

Dun Morogh

Lokacja startowa: Dun Morogh

Otoczony poszarpanymi szczytami górskimi śnieżny region Dun Morogh przez wieki był sercem kultury krasnoludów Ironforge. Nie tak dawno trzęsienia ziemi wykurzyły liczne grupy troggów z ich podziemnych mieszkań i pokierowały bestie w kierunku krasnoludzkiego osiedla Anvilmar w Coldridge Valley. Nagły napływ troggów zmusił dzikie trolle Frostmane do opuszczenia dotychczasowych koczowisk w Shimmer Ridge i wejścia na tereny zamieszkałe przez Krasnoludy. Zagrożeni z dwóch stron, górale z Dun Morogh mają za mało oddziałów, aby podołać zadaniu. Bez dodatkowej pomocy cenione ziemie Dun Morogh mogą wkrótce paść pod naporem barbarzyńskich wrogów.

Ironforge

Stolica: Ironforge

Wrzeźbione w kamienne serce Khaz Modan potężne miasto Ironforge jest świadectwem krasnoludzkiej siły i odporności. W czasie Drugiej Wojny pomiędzy orkami i ludźmi, wiele krasnoludzkich fortec padło pod naporem Hordy, jednak Ironforge nigdy nie zostało naruszone. Teraz rządzone przez Radę Trzech Młotów miasto weszło w pełną napięcia i potencjalnej przemocy erę. Jeśli tylko rada będzie rządzić z równością i sprawiedliwością, ten nowy okres w historii Ironforge może być równie dobrze najwspanialszym.

Wierzchowiec rasowy: Baran

Dystyngowane swymi włochatymi okryciami i masywnymi rogami barany z gór Barak Tor’ol są prostymi i mimo to dumnymi zwierzętami, u których brak uczucia strachu może być na równi tylko z ich krasnoludzkimi panami. Braki w dzikości, tych dobrych z natury zwierząt, są kompensowane przez niebywałą wytrwałość i siłę. Niedawno zostały odkryte nowe rodzaje baranów na lodowatym kontynencie Northrend, jednak to przyjazne gatunki, żyjące w Dun Morogh i sąsiadujących regionach, są preferowane przez krasnoludy Ironforge.

Przywódca: Rada Trzech Młotów

Uformowana w wyniku skamienienia Króla Magniego Rada Trzech Młotów składa się z trzech przedstawicieli, po jednym z każdego spośród trzech krasnoludzkich klanów. Muradin Bronzebeard, młodszy brat Magniego i weteran wojny przeciwko Królowi Liszowi, reprezentuje Bronzebeard. Falstad Wildhammer, znany jeździec gryfów i wysoki ataman swego klanu, reprezentuje Wildhammer. Moira Thaurissan, prawowita dziedziczka tronu Ironforge w wyniku pokrewieństwa, reprezentuje Dark Iron, klan rządzony dotychczas przez jej męża, Dagrana. Pomimo zróżnicowanych środowisk i ideologicznych różnic, ci trzej reprezentanci przysięgli panować w jedności dla dobra Ironforge.